lördag 14 juli 2012

Kantarellstuvning





Lördagsutflykten blev en sväng till skogen. Ja det är ju dit jag får åka denna sommar för på stranden är det ju så kallt. Bara jag satte min fot i skogen kände jag lukten av kantareller. Sen blev det en eftermiddag att sitta och rensa. Helt otroligt hur mycket vi hittade jag och mitt sällskap.
Kvällsmaten var räddad. Fixade ihop en liten stuvning som hamnade på några mackor. In i ugnen och helt ljuvliga till ett glas rött.

Stuvning

Stek kantarellerna och gul lök
Koka in med grädde
Salta och peppra, mycket vitlökskrydda förstås
Gör en mjölredning
Häll på mjölk
Koka en stund
I med hackad persilja
Lägg på smörgåsar och ostskivor över
In i ugnen

Smaklig måltid

... Ulrika

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med svamp! Den här sommaren gör att vi nog får mycket av den varan! :$ Kram

    SvaraRadera