söndag 24 juni 2012

Ostbollar med trädgårdens kryddor





Nu är det nog dags att jag lägger ut receptet på mina ostbollar. Mina och mina från början har jag fått det från något tv-program men här är det i alla fall. Helt perfekta som ett litet tilltugg till ett glas vin. Passa på nu i midsommartid då färsk gräslök är som bäst.

Ostbollar

100 gram riven västerbottenost
150 gram creamecheese naturell

Blanda ihop till en massa och forma ihop till bollar. Det blir ett helt gäng beronde på hur stora du gör.

Färsk timjan och gräslök ca 1 dl.

Hacka och lägg det i en skål.
Rulla ostbollarna i kryddorna.
Ställ svalt en stund innan serveringen.

Mumsa på.

... Ulrika

2 kommentarer:

  1. Mmmmm... dessa måste jag prova! Kram.

    SvaraRadera
  2. Maria Larsson26 juni, 2012

    Åh dom är för goda dina ostbollar, har varit omtyckta av gäster här hemma. Sist rullade jag hälften av bollarna i paprikapulver(de du säljer)..blev en fin mix på tallriken=) Fin blogg moster!/Mia

    SvaraRadera