måndag 26 mars 2012

Omställning





Jag är om jag får säga det själv väldigt noga med tider. Kommer sällan i sista stund om jag får bestämma. Eftersom jag använder mig av att åka kollektiv till jobbet kan det ju hända förseningar ibland. Idag hade jag bestämt att köra bilen som jag fått låna denna vecka. Ja vad hände då? Jo min kropp fattade ju inte att klockan hade ställts om så 15 min innan jag skulle vara på jobbet dit det tar 20 min att ta sig till då blir jag väckt av min dotter den äldre. Upp ur soffan ( ja jag sover ju i bäddsoffa) i jädra fart in i duschen för sen jag var hos frissan förra veckan måste håret blötas för att jag inte ska se ut som ett troll. Lyckades komma 12 min försent eller bara om man nu ska säga så.

Hela dagen har känns sådär efter detta. Har alltid hört att korna har svårt att ställa om tiden vad det gäller att bli mjölkade. Nu har det även drabbat mig. Läste föresten i en dagstidning att detta är dagen då flest får hjärtinfarkt och det är jag glad att jag slapp.

Sov gott för det ska jag göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar